martes, 15 de febrero de 2022

ACERTIJOS, ADIVINANZAS, COUSILLINAS

 

 Unos acertijos, cousillinas que también forman parte de nuestra historia y tradición oral. Algún día podremos hacer un serano, donde recordar y practicar expresiones como estas.

 

*Remenduda, remenduda y sin puntada ninguna.

-La pita (gallina)

 

*Redondu redondu cumu’n queisu y tien el rabu tiesu.

-El cazu (cazo)

 

*Una igresia branca, sin puerta nin tranca, nun entra nella lluz ninguna, nin de vela, nin de sol, nin de lluna.

-El güevu (huevo)

 

*El campu brancu, las flores ñegras, un aráu y cincu yeguas.

-Escribir nuna fueya (escribir en una hoja)

 

*Mi madre yía tartamuda, míu padre cantarín, tengo brancu'l vestíu y mariellu'l curazón.

-El güevu

 

*Llevo la casa'l llombu, ando sin ninguna pata, y voy dejando la marca con un filicu de plata.

-El caracol

 

* Estoi nel llume y nun me queimo, nu vallinu y nun me mueyo. ¿Quién soi?

-El fumu (humo)

 

*Pesar nun peso y pol aire voi, si me meto nos tous güeyos fágote churar.

-El fumu

 

*Nu monte ñaz, na vallina paz y nu rigueiru bebe cuando tien sede.

-L’arcu iris - arcu la vieya (arco iris)

 

*Estoi na tierra y despuéis chena de llazos, quien por mí chora está faciéndome cachos.

-La cebolla

 

Un saludo para todos.

Emiliano

No hay comentarios: